Betingelser

”SMAG FØR DU KØBER” ONLINE EDITION!

Vi kan ikke sende hverken smags- eller duftprøver med på mail. MEN – vi kan give dig SUPERVINS UNIKKE GARANTI. Er du ikke tilfreds med kvaliteten i de vine, du køber hos os, får du pengene tilbage for alle 6 flasker – også for den første flaske, du allerede har åbnet.

Tag fat på Supervin: mail: info@supervin.dk tlf.: 98 92 18 53

Sådan fungerer det:

1. Tag fat på Supervin
2. Sæt kasse med resterende flasker klar til afhentning
3. Vi afhenter vinene og vi betaler for returfragten
4. Du refunderes for ALLE 6 flasker

Bestilling

Hos Supervin.dk kan du bestille varer på hjemmesiden og du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til storkøb eller forespørgsler til varer, som ikke er at finde på siden. Alle priser på hjemmesiden angives inklusiv moms, afgifter og told. Dog angives told i forbindelse med salg til udlandet ikke. Aftaler på vores website kan indgås på dansk. Aftalen fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget via email, og du vil evt. senere kunne få en kopi af ordrebekræftelsen ved henvendelse til Supervin.dk på info@supervin.dk.

B2B

Supervins B2B team arbejder målrettet og dedikeret med salg af vin, spiritus, chokolade, gaveløsninger og attraktive erhvervsaftaler, ligesom vi udbyder events og smagninger både fysisk og online. Læs mere her: Supervin

Kontaktpersoner:
Mireille Soa – B2B Salgschef
mso@supervin.dk
Telefon: 81611638

Sådan handler du

Priserne er baseret på salg af kasser fortrinsvis med 6 stk. Enkelte steder, fx. portvin, er der tilbudspris på et eller tre styk.

Du kan også købe flasker enkeltvis, men ikke til den billige kassepris.

Valg af de varer, du ønsker at købe, sker ved at trykke på ”læg i kurv”. Når de ønskede varer er valgt, sikrer du, at de korrekte produkter befinder sig i ”Kurv” som du kan se øverst i højre hjørne af siden. Er dette tilfældet, klikker du på ”Fortsæt til levering”.  

  1. Udfyld kundeoplysninger og leveringsadresse. Herunder eventuel alternativ faktura informationer.
  2. Ved levering til privat adresse: skriv venligst i "kommentar til ordre", hvor vi må sætte varen, hvis der ikke er nogen hjemme.
  3. Vælg Levering eller afhentning.
  4. Vælg betaling metode – Bemærk: vælger du EAN eller Bankindbetaling, sender vi som udgangspunkt først ordren, når den er betalt.
  5. Godkend din ordre. Du betaler din ordre ved at indtaste dine kortoplysninger. Når betalingen er godkendt, vises en bekræftelseside, og din ordre er gennemført. Samtidig sendes der en e-mail til dig med ordrebekræftelsen/faktura.

Betaling

På Supervin.dk accepterer vi følgende betalingsmidler:

bataling

Betales du med danske kort, tager vi ikke noget gebyr ved betaling.

PBS har godkendt Supervin til at håndtere de ovennævnte betalingskort. Betaling, der foregår med disse kort, sikrer dig altid mod misbrug. Når du modtager din betalingsoversigt, har du mulighed for at afvise en betaling, hvis du ikke er enig i den. Supervin benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet, hvilket betyder, at du som kunde ikke har nogen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt. Dermed er du optimalt sikret. SSL systemet betyder endvidere at data, der sendes i forbindelse med køb med betalingskort på Supervin.dk er krypteret, og det er dermed kun PBS, der kan læse dem. Hverken Supervin eller andre har mulighed for at læse dataene. Beløbet reserveres efter ordren er lavet, og hæves normalt først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Ved forsalgsordrer dog på bestillingsdagen. Bestilles der vine der ikke er på forsalg sammen med forsalgsvine, leveres ordren samlet på leveringsdagen du angiver, efter forsalgsvinen er kommet på lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. 

VISA, MASTERCARD, MAESTRO, JCB

Pengene er som standard reserveret i 30 dage. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

 

Betaling kan også foretages via bankoverførsel (OBS! kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen).

Fragt og levering

Generelt om fragt

Leveringsomkostningerne lægges oven i beløbet for den enkelte ordre.

Hos Supervin kan du vælge mellem at få leveret dine varer til en adresse eller afhente i vores butik i Hjørring. Adressen er Skagensvej 201 i 9800 Hjørring.

Vi leverer i hele landet og brofaste øer fra dag til dag, med en enkelt hverdags forsinkelse til Bornholm.

”En primeur”-ordrer

Ved køb af en primeur varer er det på den enkelte vare oplyst, hvornår vi forventer at kunne levere din forudbestilling. Denne dato er vejledende, da den endelige levering afhænger af vinhuset. Vi informerer, når dine varer er på vej.

Afhentning i butik

Du har altid mulighed for at vælge at afhente din ordre i vores butik i Hjørring. Dette er gebyrfrit.

Butikkens adresse er:

Supervin
Skagensvej 201
9800 Hjørring

Du finder de aktuelle åbningstider her: Butikkens åbningstider.

Ordrer, der bestilles til levering i butikken, kan afhentes den følgende hverdag eller samme dag ved bestilling før kl. 06.30 om morgenen, undtaget lørdage.

Levering til adresse

”Hvor må pakken stilles?”

Ved levering til privatadresse er det nødvendigt at lave en bemærkning om, hvor varen kan stilles i tilfælde af, at fragtmanden ikke finder nogen på adressen. Fragtmanden er ikke forpligtiget til at tage personlig kontakt ved leveringer til private adresser.

Alle pakker stilles på Supervins ansvar.

Valg af fremtidig leveringsdato

Du har mulighed for at vælge en ønsket, fremtidig leveringsdato, når du vælger din leveringsmetode. På den måde kan du vælge at få pakken leveret, når og hvor det passer dig.

PostNord Privat

Vi tilbyder privatlevering med PostNord i hele Danmark inkl. bro-faste øer. Levering sker fra dag til dag på hverdage mellem kl. 08.00 og 18.00.

Bestiller du inden kl.13.00, sender vi varerne samme dag. Normalt leverer vi dag til dag - enkelte gange kan der gå en dag ekstra.

Fragtpriser for PostNord Privat:

Ordrestørrelse

Fragtpris

0 - 500 kr.

49 kr.

500 - 1.000 kr.

29 kr.

>1.000 kr.

Gratis

Gælder alle danske adresser.

Burd Privat

Vi tilbyder privatlevering med Burd i udvalgte postnumre (udvides løbende), der leverer om aftenen i tidsrummet 18.00-22.00.

Deadline for bestilling mandag-torsdag er 15.30, og du vil få leveret den følgende hverdag.

Fragtpriser for Burd Privat:

Ordrestørrelse

Fragtpris

0 - 500 kr.

49 kr.

500 - 1.000 kr.

19 kr.

>1.000 kr.

Gratis

Gælder alle danske adresser.

Danske Fragtmænd Erhverv

Ved levering til erhvervsadresser benyttes Danske Fragtmænd Erhverv, som leverer i hele Danmark til bro-faste øer.

Levering sker på hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00. Enkelte gange kan fragtmanden have brug for en ekstra leveringsdag.

Deadline for bestilling mandag-torsdag er 15.00, og du vil få leveret den følgende hverdag.

Fragtpriser for Danske Fragtmænd Erhverv:

Ordrestørrelse

Fragtpris

0 - 500 kr.

49 kr.

500 - 1.000 kr.

29 kr.

>1.000 kr.

Gratis

Gælder alle danske adresser.

Supervins unikke garanti

På næsten alle vores vine tilbyder vi Supervins unikke garanti. Er produktet en del af garantien, fremgår det på produktsiden:
Hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten, tilbyder vi at tage vinen retur. Du refunderes det fulde beløb for vinen, også for den første åbnede flaske. Vi betaler selvfølgelig returfragten. (maks. 1 md. efter levering).

Ønsker du at benytte dig af vores unikke garanti skal du rette henvendelse til kundeservice på info@supervin.dk eller ringe til 98921853, og så arrangerer vi booking af returfragt. Returordrer sker med PostNord for Privatkunder og Danske Fragtmænd for Erhvervskunder.

Fortrydelsesret

Hos Supervin får du altid 30 dages fortrydelsesret. Varer, der er købt i december måned, har udvidet fortrydelsesret til 8. januar i året efter, dog altid min. 30 dage. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor ordren er leveret i kundens varetægt.

Imødekommelse af fortrydelsesretten og returnering af varen sker kun, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som den blev modtaget. Bruges varen på en måde, der formindsker varens salgsværdi væsentligt, bortfalder fortrydelsesretten.
Ønskes fortrydelsesretten benyttet, skal du rette henvendelse til Supervin på info@supervin.dk eller ringe til 98921853, og så arrangerer Supervin booking af returfragt via Danske Fragtmænd, samt holder udgifterne herfor.

Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Klageadgang - Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@supervin.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Returnering

I forbindelse med returnering af varer til Supervin.dk gælder de samme vilkår som ved smagegaranti og fortrydelsesret. Dvs. vi tilbyder at tage vinen retur på vores regning.

Reklamationsret

Når du handler på Supervin.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er fejl på varen. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed. Varens holdbarhedsdato fremgår af emballagen. Refundering af varen aftales med Supervins kundeservice og refunderes som udgangspunkt via den betalingsmetode, der er brugt til betaling af ordren, medmindre andet aftales med Supervins kundeservice.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationen skal selvfølgelig ske indenfor ”rimelig tid” efter manglen eller fejlen er fundet. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi tager forbehold for udsolgte varer og eventuelle fejl og tastefejl på webshoppens priser.

Personlige oplysninger

Hos Supervin.dk indsamler vi udelukkende almindelige personoplysninger på vores kunder. Oplysningerne/Persondata behandles fortroligt, og kan f.eks. være:

  • Navn
  • Adresse
  • Firmanavn
  • E-mail
  • Tlf. nr.
  • Alternativ lev. Adresse
  • EAN/CVR nr.

Persondata indsamles via checkout flow i Supervin.dk webshop, eller ved kundens tilmelding til nyhedsbrev på Supervin.dk eller via tilmeldingsformular på Facebook og sociale medier. Kunden giver samtykke ved aktivt at udfylde separat tjekboks.

Oplysningerne indsamles med det formål at kunne bruge dem til markedsføringsformål, såsom tilbud, invitationer, nyheder m.m., typisk i form af e-mails.

Alle medarbejdere ved Supervin.dk og følgende samarbejdspartnere: Novin, Web2media, Efiware, Supergros, Raptor og Viking/Bording, med hvem der er lavet databehandleraftale, har adgang til oplysningerne.

Oplysningerne lagres i Hubspot, Drupal, Qlik, Sleeknote og egen økonomiafdeling.

Den registrerede kan til enhver tid kontakte dataansvarlig ved Supervin.dk, Thor Gottschalk Rasmussen, på tlf. nr.: 54 58 67 22 eller e-mail: tg@supervin.dk og få indsigt i, hvordan data behandles og kan til enhver tid rette, slette og blive "glemt", hvis det ønskes.

Ved brud på datasikkerheden vil den GDPR-ansvarlige hos Supervin.dk identificeret problemet og indenfor 72 timer kontakte Datatilsynet med en risikovurdering, der beskriver problemet samt kontakte de registrerede som bruddet kan have følger for.

Opdateret november 2021

Google Analytics

Datatilsynet har den 21. september, 2022, erklæret at Google Analytics ikke uden videre kan benyttes lovligt. Supervin benytter i dag Google Analytics til løbende indsamling af statistik og derfor betyder meldingen, at vi har påbegyndt en proces, hvor vi kigger ind i henholdsvis muligheden for lovliggøre brugen af Google Analytics i henhold til Datatilsynets vejledning eller en udfasning af værktøjet. I den forbindelse rådfører vi os løbende hos en række samarbejdspartnere, som skal sikre den bedst mulige overgang og at vi hurtigst muligt får sammensat en løsning der kan benyttes indenfor den gældende lovgivning.

Hos Supervin vægter vi muligheden for privatliv højt og derfor har du også altid mulighed for at sige nej til at der må indsamles statistik omkring din brug af vores website. Du kan også altid tilbagekalde dit samtykke ved at tage kontakt til vores dataansvarlige på tg@supervin.dk

Cookies

Supervin.dk anvender cookies med det formål at optimere vores website og dets funktionalitet. Dette gør besøget så nemt og behageligt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Supervin.dk. Dette betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores side har, hvor de besøgende kommer fra og hvor på websitet de forlader mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Supervin.dk.

E-markedsføring

Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev via e-mail. Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud mm. Nyhedsbrevet modtager du, hvis du ikke har fravalgt det. Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbrevet, kan du afmelde dig via vores website.

Lovgivning omkring alkohol

Supervin overholder den danske lovgivning omkring salg af alkohol. Derfor kan du, hvis du er under 18 år, ikke købe alkohol over 16,5%. Hvis du er 16-18 år, kan du købe alkoholiske varer op til 16,5%.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@supervin.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk 
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”