Betingelser

Bestilling

Hos Supervin.dk kan der kun bestilles varer på hjemmesiden. Du er dog altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller forespørgsler til varer, som ikke er at finde på siden. Alle priser på hjemmesiden angives inklusiv moms, afgifter og told. Dog angives told i forbindelse med salg til udlandet ikke. Aftaler på vores website kan indgås på dansk. Aftalen fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget via email, og du vil evt. senere kunne få en kopi af ordrebekræftelsen ved henvendelse til Supervin.dk på info@supervin.dk.

Sådan handler du

Priserne er baseret på salg af kasser fortrinsvis med 6 stk. Enkelte steder, fx. portvin, er der tilbudspris på to stk.

Du kan også købe flasker enkeltvis, men ikke til den billige kassepris.

Valg af de varer, du ønsker at købe, sker ved at trykke på ”Køb”. Når de ønskede varer er valgt, sikrer du, at de korrekte produkter befinder sig i ”Indkøbskurv”. Er dette tilfældet, klikker du på ”Gå til betaling”.

1. Udfyld kundeoplysninger og leveringsadresse. herunder eventuel alternativ faktura informationer.

2. Ved levering til privat adresse: skriv venligst i "kommentar til ordre", hvor vi må sætte varen, hvis der ikke er nogen hjemme.

3. Vælg Levering eller afhentning.

4. Vælg betaling metode

5. Godkend din ordre. Du betaler din ordre ved at indtaste dine kortoplysninger. Når betalingen er godkendt, vises en bekræftelseside, og din ordre er gennemført. Samtidig sendes der en e-mail til dig med ordrebekræftelsen/faktura.

 

Betaling

På Supervin.dk accepterer vi følgende betalingsmidler:


 

Betales du med danske kort, tager vi ikke noget gebyr ved betaling.

PBS har godkendt Supervin til at håndtere de ovennævnte betalingskort. Betaling, der foregår med disse kort, sikrer dig altid mod misbrug. Når du modtager din betalingsoversigt, har du mulighed for at afvise en betaling, hvis du ikke er enig i den. Supervin benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet, hvilket betyder, at du som kunde ikke har nogen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt. Dermed er du optimalt sikret. SSL systemet betyder endvidere at data, der sendes i forbindelse med køb med betalingskort på Supervin.dk er krypteret, og det er dermed kun PBS, der kan læse dem. Hverken Supervin eller andre har mulighed for at læse dataene. Beløbet hæves normalt først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Ved forsalgsordrer dog på bestillingsdagen. Bestilles der vine der ikke er på forsalg sammen med forsalgsvine,leveres ordren samlet på leveringsdagen du angiver, efter forsalgsvinen er kommet på lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betaling kan også foretages via bankoverførsel (OBS! kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen).

Fragt og levering

Supervin leverer i hele Danmark til brofast øer.
Levering sker dag-til-dag på hverdage mellem 8-16.
Bestiller du inden kl.15.30, modtager du i 98 % af tilfældene, varerne dagen efter.

Enkelte gange kan transportøren bruge en dage ekstra, så leveringen tager 2 dage.
Levering sker med Danske Fragtmænd.

Ved levering til privatadresse er det nødvendig at lave en bemærkning om, hvor varen kan stilles i tilfælde af, at fragtmanden ikke finder nogen hjemme.

Skulle en vare være udsolgt kontakter vi dig og aftaler nærmere vedrørende levering.

 

Fragtpriser

Leveringsomkostningerne lægges oven i beløbet for den enkelte ordre.
Leveringsomkostningerne afhænger af ordrens beløb. 
Hvis der er udsolgt, kontakter vi dig og aftaler nærmere vedrørende levering. Prisen er 49 kr, hvis købet er under 500 kr og ved køb fra 500 kr.  til  1000 kr.  er prisen 29 kr. Ordrer over 1000 kr. leveres fragtfrit. Gælder hele Danmark, dog kun brofaste øer og Bornholm.

Varerne kan selvfølgelig også afhentes på vort lager:Skagensvej 201, 9800 Hjørring

Supervins unikke garanti

På næsten alle vores vine tilbyder vi Supervins unikke garanti. Er produktet en del af garantien, fremgår det på produktsiden:
Vi tilbyder at tage vinen retur på vores regning og returnere hele betalingen - også for den første, åbnede flaske, hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten. (maks. 1 md. efter levering)

Fortrydelsesret
Hos Supervin får du altid 30 dages fortrydelsesret. Varer, der er købt i december måned, har udvidet fortrydelsesret til 8. januar i året efter, dog altid min. 30 dage. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor ordren er leveret i kundens varetægt.

Imødekommelse af fortrydelsesretten og returnering af varen sker kun, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som den blev modtaget. Bruges varen på en måde, der formindsker varens salgsværdi væsentligt, bortfalder fortrydelsesretten.
Ønskes fortrydelsesretten benyttet, sker omkostningerne forbundet med returneringen for kundens regning. Alternativt kan du nægte at modtage varen, når den leveres. Du skal sende den retur med posten eller fragtfirma til vores adresse

Supervin
Skagensvej 201
9800 Hjørring
Telefonnummer: 9892 1853
Email adresse: info@supervin.dk

Når du returnerer varen, bedes du medsende følgende oplysninger sammen med pakken: Ordrenummer samt dit kontonummer, hvortil penge kan overføres. Når du fortryder købet, tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi overføre beløbet til det medsendte kontonummer.

Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ønsker du at rette klage over vores produkt til Forbrugerklagenævnet, kan du rette henvendelse til førnævnte via dette link:

Returnering
I forbindelse med returnering af varer til Supervin.dk er det ifølge den nye lov dig selv, der bærer risikoen for varen, indtil den er i hænderne på Supervin.dk. Forsvinder pakken, eller går den i stykker under transporten, er det således dig selv, der hæfter for varen. Derudover har Supervin ikke pligt til at tilbagebetale de ekstra omkostninger, der er forbundet med, hvis du som forbruger har valgt en anden og dyrere leveringsform end den standardlevering, som Supervin.dk har tilbudt.

Supervin.dk har heller ikke længere pligt til at refundere det betalingsgebyr fra Nets, som du som forbruger har betalt i forbindelse med købet.

Reklamationsret

Når du handler på Supervin.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er fejl på varen. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed. Varens holdbarhedsdato fremgår af emballagen.
Hvis varen skal erstattes i kroner og øre, bedes du medsende oplysninger om fejlen, dit ordrenummer samt dit kontonummer, når varen returneres.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationen skal selvfølgelig ske indenfor ”rimelig tid” efter manglen eller fejlen er fundet. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vi tager forbehold for udsolgte varer og eventuelle fejl og tastefejl på webshoppens priser.

Personlige oplysninger

Hos Supervin.dk indsamler vi udelukkende almindelige personoplysninger på vores kunder. Oplysningerne/Persondata behandles fortroligt, og kan f.eks. være:

  • Navn
  • Adresse
  • Firmanavn
  • E-mail
  • Tlf. nr.
  • Alternativ lev. Adresse
  • EAN/CVR nr.

Persondata indsamles via checkout flow i Supervin.dk webshop, eller ved kundens tilmelding til nyhedsbrev på Supervin.dk eller via tilmeldingsformular på Facebook og sociale medier. Kunden giver samtykke ved aktivt at udfylde separat tjekboks.

Oplysningerne indsamles med det formål at kunne bruge dem til markedsføringsformål, såsom tilbud, invitationer, nyheder m.m., typisk i form af e-mails.

Alle medarbejdere ved Supervin.dk og følgende samarbejdspartnere: Novin, Web2media, Efiware, Supergros, Raptor og Viking/Bording, med hvem der er lavet databehandleraftale, har adgang til oplysningerne.

Oplysningerne lagres i Hubspot, Drupal, Qlik, Sleeknote og Økonomisysten ved Supergros (Navision).

Hvis en kunde ikke har været aktiv i 12 mdr., vil persondata blive slettet. Med aktiv menes modtage nyhedsbrev eller handle på webshop.

Den registrerede kan til enhver tid kontakte dataansvarlig ved Supervin.dk (Kristian Strunge, e-mail: ks@supervin.dk, tlf. nr.: 51817925) og få indsigt i, hvordan data behandles og kan til enhver tid rette, slette og blive "glemt", hvis det ønskes.

Ved brud på datasikkerheden vil den GDPR-ansvarlige hos Supervin.dk identificeret problemet og indenfor 72 timer kontakte Datatilsynet med en risikovurdering, der beskriver problemet samt kontakte de registrerede som bruddet kan have følger for.

Opdateret maj 2018. 

Cookies

Supervin.dk anvender cookies med det formål at optimere vores website og dets funktionalitet. Dette gør besøget så nemt og behageligt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på Supervin.dk. Dette betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores side har, hvor de besøgende kommer fra og hvor på websitet de forlader mv.Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Supervin.dk.

E-markedsføring
Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev via e-mail. Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud mm. Nyhedsbrevet modtager du, hvis du ikke har fravalgt det. Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbrevet, kan du afmelde dig via vores website.

Lovgivning omkring alkohol:

: Supervin overholder den danske lovgivning omkring salg af alkohol. Derfor kan du, hvis du er under 18 år, ikke købe alkohol over 16,5%. Hvis du er 16-18 år, kan du købe alkoholiske varer op til 16,5%.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@supervin.dk